Nabór na stanowisko Księgowego

OGŁOSZENIE

Dyrektor Samorządowego Centrum Kultury i Promocji Gminy Zabierzów ogłasza nabór na stanowisko księgowego,  wymiar etatu 1/1.

Kandydat powinien spełniać następujące wymagania:

  1. Niezbędne

Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia warunki określone w art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DZ.U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.):

  • ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba, że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
  • posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
  • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  • ma nieposzlakowaną opinię,
  • stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  • posiada umiejętność obsługi komputera w zakresie: programy księgowe, pakiet biurowy, poczta elektroniczna, Internet.

oraz spełnia jeden z poniższych warunków:

  1. ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
  2. ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
  3. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:

  • znajomość obsługi systemu Comarch ERP Optima;
  • kursy doskonalące;
  • znajomość zagadnień związanych z zajmowanym stanowiskiem;
  • znajomość regulacji prawnych w zakresie:
    – administracji samorządowej,
    – kodeksu postępowania administracyjnego,
    – ustawy o finansach publicznych,
    – ustawy o rachunkowości,
    – sprawozdawczości budżetowej,
    – prawa podatkowego (w tym podatku VAT),
    – Kodeksu Pracy,
    – przepisów dotyczących zasad wykorzystania środków unijnych;
  • umiejętność wykonywania sprawozdań, opracowań, planów;
  • umiejętność współpracy w zespole;
  • odporność na stres;
  • komunikatywność;
  • wysoka kultura osobista;

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • prowadzenie księgowości Samorządowego Centrum Kultury i Promocji Gminy Zabierzów zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
  • kontrola dokumentów w sposób zapewniający:
  1. właściwy przebieg operacji gospodarczych,
  2. ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,
  3. sporządzanie sprawozdawczości finansowej.
  • bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający:
  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza:
  1. dyspozycji środkami pieniężnymi, zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad realizacji planu finansowego;
  2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Samorządowe Centrum Kultury i Promocji Gminy Zabierzów, przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
  3. zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.
  • analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji SCKiPGZ, opracowanie planów finansowych dla SCKiPGZ, 
  • sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonanego planu budżetu według wymagań organu prowadzącego i sprawozdań GUS;
  • szczegółowa analiza stanu należności i zobowiązań według poszczególnych tytułów oraz według dłużników i wierzycieli;
  • bieżąca ewidencja księgowa operacji pieniężnych dokonywanych na rachunkach bankowych;
  • miesięczna analiza rozliczeń z tytułów zrealizowanych dochodów budżetowych i wydatków budżetowych;
  • biegłe posługiwanie się programami komputerowymi obsługującymi stanowisko pracy;

Wymagane dokumenty:

  • życiorys (CV),
  • list motywacyjny,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
  • kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje
    i umiejętności (jeśli kandydat takie posiada),
  • oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o braku ograniczeń w korzystaniu w pełni z praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • klauzula informacyjna dla kandydata,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres amalek.sckipgz@gmail.com, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19.10.2020 r.

Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Przewidywany termin rozmowy kwalifikacyjnej to 21.10.2020 r. 

Zobacz także...