Opis zajęć
Zajęcia prowadzone są w formie spotkań indywidualnych. Podczas lekcji uczniowie opanowują prawidłową technikę gry, rozwijają słuch muzyczny, poczucie rytmu, pamięć muzyczną oraz poznają pismo nutowe i akordy. Program nauczania dostosowany jest do zainteresowań i wieku uczniów.
W repertuarze obok tradycyjnych ćwiczeń znajdują się też popularne piosenki, kolędy, muzyka klasyczna, filmowa, irlandzka. Udział w zajęciach umożliwia przygotowanie się do występów podczas uroczystości szkolnych, jak również rodzinnych. Z najmłodszymi uczniami zajęcia prowadzone są w formie zabawy.
Terminy zajęć do indywidualnego ustalenia w SCKiPGZ.
Nauczyciele
Mateusz Łongiewka
Muzyk, pedagog i pasjonat sztuki. Prowadzi zajęcia gry na gitarze oraz instrumentach klawiszowych, w których wykorzystuje różnorodne metody nauczania, łącząc teorię z praktyką w ciekawy i przystępny sposób.
Poziom i przebieg zajęć dostosowuje indywidualnie do umiejętności, potrzeb, wieku, a nawet nastroju uczestnika, tworząc przyjazną i twórczą atmosferę do nauki. Jest absolwentem Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej oraz Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, gdzie ukończył pedagogikę ze specjalizacją arteterapia.
Grzegorz Brajner
Dyrygent, pianista. Po ukończeniu studiów pracował na stanowisku pianisty w Operze Krakowskiej. Następnie został dyrygentem w Operze Śląskiej oraz Mazowieckim Teatrze Muzycznym. Obecnie współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową.
Uczestniczył w przygotowaniu 27 premier operowych. Prowadził m.in. takie przedstawienia, jak: Czarodziejski Flet, Cyganeria, Romeo i Julia, Halka, Mały Kominiarczyk, Szeherezada/Medea, Baron Cygański, Rzekoma Ogrodniczka, Księżniczka Czardasza.
W 2017 objął kierownictwo muzyczne premiery Mały Kominiarczyk B. Brittena w Operze Śląskiej w Bytomiu. W 2014 r. koordynując współpracę Akademii Muzycznej w Krakowie i Opery Krakowskiej doprowadził do polskiego prawykonania utworu Frankenstein!! HK Grubera, który pod jego dyrekcją został zaprezentowany w formie spektaklu w inscenizacji i reżyserii Roberta Drobniucha.
Dla Mazowieckiego Teatru Muzycznego przygotował i poprowadził spektakl Wesoła Wdówka, który został nagrany i zaprezentowany w wersji kinowej, a w roku 2021 ponownie wykonany na Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy-Zdroju.
W repertuarze koncertowym dyrygował orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Filharmonii Kaliskiej, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Dolnośląskiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej oraz Filharmonii Krakowskiej.
Prowadził również prawykonania utworów polskiej kompozytorki Anny Sowy (Essen 2015 r., Łódź 2016 r.)
Uczestniczył w licznych kursach dla dyrygentów pod kierunkiem uznanych pedagogów, m.in. Colina Mettersa, Gabriela Chmury. W 2011 r. znalazł się w grupie 20 dyrygentów zakwalifikowanych do udziału w kursie prowadzonym przez Bernarda Haitinka w ramach LucerneFestival.
Był uczestnikiem programu Akademia Operowa w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.
Jest dwukrotnym laureatem stypendium Małopolskiej Fundacji Stypendialnej SapereAuso za szczególne osiągnięcia artystyczne. Otrzymał również stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W ramach programu Erasmus zrealizował semestr studiów we Frankfurcie n. Menem.
Lesław Wydrzyński
Moja biografia artystyczna jest związana z grą na kontrabasie. Ukończyłem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie kontrabasu u doc. Czesława Ząbka, uczyli mnie także panowie Antoni Markowski oraz Jerzy Tokarczyk. Z wszystkimi wymienionymi współpracowałem w Filharmonii Krakowskiej, a także w Orkiestrze PR i TV w Krakowie. Inne instytucje artystyczne, z którymi współpracowałem to:
- Opera w Krakowie
- Teatr mi. Juliusza Słowackiego
- Teatr Ludowy
- Teatr Bagatela
- Narodowy Teatr Stary
Z Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie współpracowałem przy tworzeniu muzyki i zagrałem kilka premier spektakli dyplomowych.
Po drodze zespoły z muzyką typu poezja śpiewana, jazz, gospel, muzyka klasyczna z Capella Cracoviensis za czasów Stanisława Gałońskiego. Trafiła się także współpraca z Myślenicką Orkiestrą Kameralną.
Nie obyło się bez zespołów folkowych:
- Zespół Pieśni i Tańca Nowa Huta oraz Akademii Wychowania Fizycznego.
Obecnie współpracuję z Zespołem Tańców i Pieśni Bałkańskich IGLIKA.
Współpracuję także z Krakowską Operą Kameralną.
Uczyłem w kilku ośrodkach Centrum Kultury Podgórza gry na gitarze klasycznej, z gitarą miałem do czynienia od wczesnej młodości i w szkole średniej muzycznej.


